+372 5650 3225Mon-Fri 10:00-17:00

Raamatupidamise süsteemid ehitusettevõtjale

Raamatupidamise süsteemid ehitusettevõtjale

Kas paberimajandus on tüütu ja võtab liiga palju aega? Kui veedad arvuti taga andmete sisestamiseks ja korraldamiseks rohkem aega kui ehitusplatsil, siis peaksid vaatama kaasaegsemate ja mugavamate lahenduste poole.

Kaasaegne ehitusettevõtte kulude juhtimise süsteem

Kui otsid enda ehitusettevõttele paremat kulude juhtimise süsteemi kui praegune Excel, siis siit tuleb konkreetne soovitus! Eestis loodud ja rahvusvaheliselt tegutsev Planyard. See muudab sinu ehitusprojekti rahade juhtimise lihtsaks ja mugavaks, sest saad kerge vaevaga jälgida eelarvet ja tegelikke kulusid. Kui mõne projekti kulud hakkavad üle eelarve minema, siis saad õigel hetkel reageerida ja teha korrektuure.

Programmis saab seadistada automaatse ostuarvete andmete edastamise kuluhaldustarkvarast (sh erinevad projekti nimetused). See tähendab, et võid unustada andmete käsitsi toksimise Excelisse, kus sisestus- või valemiviga võib karmilt kätte maksta.

Kui kasutad alltöövõtjaid, siis nendega seotud kulude jälgimine on lihtsam ja kinnitamine kiirem.

Süsteemist saad vaadata peaaegu reaalajas andmeid ettevõtte ehitusprojektide kohta ja teha paremaid juhtimisotsuseid. Ühes kohas on olemas projektide rahalise seisu ülevaade ja saad vältida  puuduliku info tõttu tehtud kehva otsust.

Erinevate projektidega seotud dokumendid on kõik ühes kohas ja kergesti leitavad. Enam ei pea erinevate kaustade vahel otsima, sest dokumendihaldus on stressivaba ja kättesaadav isegi nutitelefonist.

Meie raamatupidamise büroo ehitusettevõtjatest kliendid on selle süsteemi kasutamisel oluliselt ajaliselt võitnud. Veelgi enam on olnud oluline kulude kontrolli all hoidmise lihtsus ja kaasnev kindlustunne, et asjad liiguvad soovitud suunas. Miks nad on seda veel soovitanud? Kui konkureeriva lahenduse (Bauwise) hinnastamine soosib suuremat ettevõtet, siis Planyard on mõistlik ka tüüpilisele Eesti ehitusettevõttele, kus on kuni 10 töötajat.

Unusta paberdokumendid, tegutse digitaalselt

Kui soovid, et su ettevõte toimiks efektiivsemalt, siis võiks üks esimestest sammudest olla loobumine paberdokumentidest ja digidokumente süsteemi kasutuselevõtt. Mida see täpsemalt tähendab? Su ettevõtte töötaja ostab ehituspoes kaupa ja saab kassast dokumendi. Selle asemel, et tuua sulle paberdokument või edastada see kohmakalt e-mailiga saate kasutusele võtta mugava äpi.

Kuluhaldustarkvara äpiga (näiteks Envoice) teeb töötaja kohe dokumendist pildi ja see liigub edasi kuluhalduse, eelarvestamise ja raamatupidamise süsteemidesse. Ei mingit paberitega tegelemist!

Aga kui mõned töötaja poolt tellitud kauba arved tulevad e-mailiga? Need saad mugavalt lasta töötajal saata otse kuluhaldustarkvarasse. Seal saad ühes kohas mugavalt kõik maksmisele minevad arved kinnitada ja raamatupidaja suunab need edasi panka ülekandmisele. (Saad luua ka automaatseid kinnitusi usaldusväärsetele partneritele ja pikemaid kinnitusringe, kui projekti kuludega on seotud rohkem inimesi.)

Mõnel töötajal ei ole ettevõtte pangakaarti ja vaja on esitada kuluaruandeid? See on samuti kuluhaldustarkvaras mugavalt lahendatud. Töötaja sisestab äpist andmed ja dokumentide pildid ja juht saab need pärast lihtsasti kinnitada ja maksmisele suunata.

Milline on selge näitaja ettevõtte süsteemide vähesest efektiivsusest?

Kui ettevõtte juht sisestab ise maksmisele minevate arvete infot pangas maksekorraldusele, siis see on otsene märk, et on viimane aeg süsteeme uuendada ja oma aeg kasulikematele ülesannetele suunata. Arvete tasumise delegeerimine näiteks raamatupidajale nõuab kahtlemata suurt usaldust, aga professionaalne ja kogenud raamatupidamise partner aitab sinu ettevõttel selle protsessi õigesti üles ehitada. Võidad oluliselt tööajas ja saad selle töölõigu tehtud väiksema vaevaga!

Küberturvalisus

Lisanõuanne – siinkohal on suuremate summade puhul oluline ka küberturvalisus. Küllap oled kuulnud, kuidas küberkurjategijad häkivad meilisüsteemidesse, jälgivad ettevõtete vahelist suhtlust ja õigel ajal võtavad vestluse üle, et raha jõuaks hoopis nende kontole. Ostuarvete haldamise protsess tuleb luua nii, et hankija pangakonto muutumine arvel toob koheselt kaasa andmete muutumise kontrolli mõnda teist kanalit pidi. Kas sinu ettevõttes on selline kontrollimehhanism loodud? Kui tegutsed suuremate summadega, siis see on üks aspektidest mida arvete haldamise tegevustes tähele panna. Õige raamatupidamise partner oskab selliseid ohte ära tunda ja luua süsteemid, mis kaitsevad sinu ettevõtte raha valedesse kätesse sattumast!

Vähem vaeva, mugavam haldus, paremad tulemused

Kokkuvõttes saad kaasaegsete süsteemide kasutamisega juhina arvete haldamise korraldada vaid mõne klikiga arve kohta. Kasutame oma büroo klientidega Envoice-i kuluhaldustarkvara ja kõik, kes on seda kasutama hakanud ei ole soovinud varasema lahenduse juurde tagasi pöörduda. Miks? Sest Envoice on mugav ja hoiab kõigi aega kokku.

Miks on kaasaegsed ostudokumentide lahendused sulle veel kasulikud?

  • Sul jääb rohkem aega tegeleda projektide sisulise poolega;
  • Digidokumendid ja kuluhaldustarkvara tagavad täpsuse, mis annab sulle meelerahu;
  • Vähem stressi, sest tüütu ja aeganõudev paberitöö on hästi kontrolli all.

Kuidas hallata puuduvate dokumentide olukorda?

Ikka juhtub, et mõni vajalik ostudokument läheb kuhugi kaduma. Kas see peaks olema ettevõtte juhi peavalu, et kord kuus käibedeklaratsiooni esitamise ajaks saaks kõik kuludokumendid kokku kogutud? Ei! Ka siin on paremaid lahendusi.

Esiteks, kui annad töötajatele kuluhaldustarkvara äpi koos juhistega, siis jääb vähem kuludokumente kadunuks.

Aga teiseks – ka see etapp tuleks vähegi suuremas ettevõttes delegeerida näiteks assistendile või raamatupidajale. Meie büroo klientide hulgas on ehitusettevõtjaid, kellega on näiteks kokkulepe, et alla 100 euroseid dokumente ei ole mõistlik “taga ajada”. (Tagasisaadav käibemaks oleks liiga väike võrreldes dokumendi kättesaamiseks kuluva aja ja teenustasuga.) 100 eurost suuremate summade puhul saadab kõigepealt büroo assistent puuduvate dokumentide nimekirja põhjal päringud hankijatele. Üldiselt tulevad vastused kiirelt ühe tööpäeva jooksul ja juhi laualt saab jälle ühe tüütu kohustuse vähemaks!

Mida peaks ehitusettevõtja teadma töötaja motiveerimise võimalustest?

Kergesti kasutatav ja minimaalse bürokraatiaga võimalus nii juhile kui ka töötajatele on maksuvabad tervisekulud, mille maksuvaba piirmäär on 400€ aastas töötaja kohta. Sobivad kulud on muuhulgas jõusaal, ujula, spordiürituste pääsmed, aga alates 2025. aastast ka hambaravi ja massaaž. Kui teema kõnetab, siis vaata lähemalt siit artiklist.

Alates 2025.a. saad töötajale maksta isikliku sõiduauto kompensatsiooni kuni 550€ (maksuvabalt!) kuu kohta. Selle kasutamiseks tuleks vormistada juurde sõidupäevik (või kasutada digitaalset varianti). See on samuti lihtne viis sõidukulusid kompenseerida ja töötaja sissetulekut tõsta ilma maksukoormust lisamata.

Kas teadsid, et võid korraldada ka mõne toitlustuse ja meelelahutusega ürituse ja see ei pea tähendama suuri erisoodustuse makse? Kui korraldad ürituse, kuhu kutsud kliente või koostööpartnereid ja samas kaasad ka töötajaid (kes täidavad üritusel ettevõtte esindaja rolli), siis on need kulud teatud piirides maksuvabad (2% brutopalkadelt + 50€/kuu, täpsema piiri ütleb sulle raamatupidaja). Samuti saad korraldada motiveerivaid (ja maksuvabasid) väljasõite koolituste läbiviimiseks (miks mitte ka välismaal).

Kokkuvõte

Kaasaegsete süsteemide kasutamine vähendab sinu vaeva ettevõtte juhina ja annab sulle selgema ülevaate ettevõtte rahaasjadest. Kui kasutad sealjuures õigete töölõikude delegeerimist raamatupidamise büroole, siis jääb rohkem aega sisulise ehituse juhtimisega seotud töö jaoks. Kui otsid enda ettevõttele asjalikku partnerit raamatupidamises, siis võta meiega ühendust!

Siim Männart
Siim Männart
CEO, IT Specialist/ Stackist OÜ

Siim Männart

Martin is efficient to work with and always keeps our company's books in order. He has an excellent knowledge of his field, including investment accounting, and is proactive in giving advice on how to do things better. However, if I do have a question, I always get a prompt and knowledgeable answer.

Märt Lepik
Märt Lepik

Märt Lepik

I can safely entrust the accounts of my various organisations to Martin. I appreciate his friendliness and prompt communication - this means I can always feel free to discuss any issues I need to discuss over the phone, and can be confident that my finances are in good hands.

Rain Männikus
Rain Männikus

Rain Männikus

I'm working with Martin from 2022. His work is fast and decent. I like the fact that he gives timely and thorough information about missing documents.

Nikolay Roll
Nikolay Roll

Nikolay Roll

I like how everything is simple and easy with Martin. If i have a question he is there to answer it. He has set up a system of tools which are easy to manage and stress free. He is guiding me through things so accounting is a breeze. Highly recommend!

Drinks International

Drinks International

For reliable financial expertise, Nordfinance is unmatched. Their detailed approach ensures very accurate bookkeeping, tax preparation, and insightful financial analysis, allowing businesses to thrive with confidence.

Tõnu / Esteiron
Tõnu Ojanurm

Tõnu

In the construction sector, it is important to monitor construction budgets and compare them with actual costs, as this has a direct impact on the success of our projects. Nordfinance's service has given us exactly what we need - accuracy, reliability and professional support. Together, we have established workable processes that allow us to keep an eye on things with minimal time. I am particularly grateful for Martin's quick response and flexibility, which has been a great help during our busy periods. Nordfinance's service has given us peace of mind that our finances are in order and it allows us to focus on what we do best - providing a quality construction service.

Kristo Post
Kristo Post
IT valdkond (Hoolduskeskuse eestvedaja) / CWS OÜ

Kristo

Nordfinance's accounting service has been a real help in running my business. As a sole trader, I have to take care of a lot of things myself, but thanks to your reliable service, I can concentrate on my business without any worries. You're always there when I have questions or need advice and I appreciate your thoroughness. I am very satisfied and will definitely recommend you to others!

Maarja Hallik
Maarja Hallik
CEO / GTL Lab

Maarja

Thank you so much for ALL your help this past year! You are wonderful!

Asnate Tuulik
Asnate Tuulik
Member of the Board / Eesti Montessori Ühing

Asnate

Martin hoolitseb Eesti Montessori Ühingu raamatupidamise eest. Ühingu tegemistest lähemalt kuuldes tekkis tal endal huvi meid selles osas aidata. Küsimuste tekkimisel saame temaga mugavalt Messengeris nõu pidada. Kui mõnikord on välja tulnud, et mõni dokument on puudu jäänud, siis on ta kordusarvete küsimise enda peale võtnud ja meie aega säästnud. Kõik raamatupidamise- ja maksuküsimused leiavad temaga lahenduse!

Samuel Markus Reinaru
Samuel Markus Reinaru

Sam

Nordfinance can provide relevant answers to accounting questions. Pleasant service!

Georg
Georg Allikas

Georg

Olen väga rahul Nordfinance raamatupidamisteenusega. Olen väikeinvestor ja saan oma küsimustele kiirelt asjalikud vastused. Koostöö on sujunud väga ladusalt. Soovitan!

Liis Siiroja
Liis Siiroja
Founder / KideoCall

Liis Siiroja

Aitäh sulle, Martin, et meid selle projekti juures toetasid!! Oled usaldusväärne, kiire, paindlik ja alati valmis kaasa mõtlema - mega abi ja mega koostööpartner! :)

Mirjam Lauringson
Mirjam Lauringson
Turunduskonsultant / Väikefirma Turundus OÜ

Mirjam

Nordfinance Accounting OÜ on olnud meile kindlaks ning tugevaks partneriks kõigis finantsküsimustes ja võtnud sujuvalt enda hoolde ettevõtte raamatupidamise, mis lubab meil rahulikult keskenduda oma põhitegevusele, muretsemata numbrite ja aruannete pärast. Usaldusväärne, kiire ja põhjalik. Soovitame!

Silver
Silver Knäzev
Member of the Board / Edites OÜ

Silver

Aastatepikkune koostöö annab kinnitust teenuse heas kvaliteedis. Olen kindel soovitaja!

Jüri Tibar
Jüri Tibar
Member of the Board / Technodeal OÜ

Jüri Tibar

I run a one-man business in construction and engineering. With Martin's accounting services, we have been able to get our company's finances in order and operate with peace of mind. In the construction sector, there are always a lot of ongoing changes and quick decisions, so it's important that our accountant is quickly available and can give good advice. Martin has been extremely professional and flexible. I get things done in a concise and concrete manner. Thank you for keeping my company's finances in impeccable order!